שיווק פרויקטים

אחד המקצועות היותר נחשקים שיש כיום בשוק העבודה לבכירים הינו שיווק פרויקטים. אלא שבניגוד למה שרוב הציבור חושב או יודע לגבי שיווק פרויקטים, מדובר בתחום שדור הרבה אורח רוח וסבלנות. מילים אחרות לתאר את התחום של שיווק פרויקטים זה יזמות למתקדמים. המטרה של שיווק פרויקטים זה לגייס לקוחות מחד ומקורות השקעה מנגד.

הגדרת התפקיד של שיווק פרויקטים זה למעשה להוביל את כל מערך הדוברות והיח"צנות של הפרויקטים שעומדים על הפרק. היכולת להתמקד, להתמיד, לאלתר ולמכור, כולן תכונות הכרחיות על מנת לעבוד בתור ראש מערך של שיווק פרויקטים.

בכלל כל התחום של שיווק דורש הבנה מעיקה בהמון תחומים כגון ניהול, מכירות, ניהול מו"מ, יחסי אנוש ויכולת ליצירת כימיה עם קהלי יעד מגוונים ומורכבים.


שיווק פרויקטים עתידיים


הרבה מערכים של שיווק פרויקטים דורשים שליטה במגוון רחב של תחומים. כמובן, שעל מנת לעסוק בתחום של שיווק פרויקטים צריך כישורי ניהול. שנית, שיווק פרויקטים דורש יכולת מולדת לגרום לאנשים ללכת אחריכם.

לעיתים על מנת שמערך של שיווק פרויקטים יקודם ויתפקד כמו שצריך, צריך לגייס צוות שלם של בעלי מקצוע. כלומר, שיווק פרויקטים זה עניין מורכב שצריך להיבחן כל מקרה לגופו. בכל מקרה בעת שהמערך כבר פועל, חייבים כל העת לבדוק ולפקח על ההתקדמות בפועל ביחס להתקדמות המתוכננת. השיווק הינו מקצוע שדורש המון אחריות, יכולת תכנון אסטרטגית, כושר אנליטי וכו'. תכונה חשובה אחרת הינה היכולת לפעול במקביל במספר ערוצים ואפיקים.

הזנחה של אחד לטובת אחר יכלה לגרום לעיכובים מיותרים. החכמה הינה לשמור על איזון ומינון נכונים במספר חזיתות במקביל.


שיווק פרויקטים למתקדמים


ככל שהפרויקטים שבנדון מתקדמים ומורכבים יותר, כך יש צורך במנהלי מערך בכירים יותר שמתמחים בהיבטים ניהוליים של שיווק פרויקטים. הדרג המקצועי של שיווק פרויקטים זהה או מקביל ברוב המקרים לזה של סמנכ"לים. מערך של שיווק פרויקטים שלא מביא את התוצאות הרצויות יכול לתקוע את הפרויקטים. חשוב לזכור כי שיווק פרויקטים זה המרכז או המוקד שמתאם בין מקורות המימון לבין הלקוחות הפוטנציאליים.

שיווק פרויקטים זה מערך שעובד על העיקרון של הביצה והתרנגולת. ללא מימון הפרויקט לא מתחיל וללא לקוחות הוא לא מתקדם. המשקיעים רוצים לראות לקוחות והלקוחות רוצים לראות שיש משקיעים אמינים מאחורי היזמים.

ישנם פרויקטים שבהם מלבד ניסיון ישנה דרישה לתארים ותעודות הסמכה שונות, בעיקר במכרזים של השירות הציבורי. אבל בשורה התחתונה, הניסיון הוא הגורם הכי חשוב אצל משווק הפרויקטים.